20.07.2010

London guide vol. 1.

Jeg har før boet i London og har siden været på ferie der et par gange, så synes sagtens jeg kan kalde mig for London-ekspert-extraordinaire. Sagtens. Derfor vil jeg dele tips og tricks ud om London, sådan når jeg føler for det eller hvis nu der skulle komme et spørgsmål derude fra cyberspace. Jeg smutter mod London på torsdag og har lige fire dages ferie, inden jeg starter på job, og de skal udnyttes til fulde. Derfor har jeg for første gang i mit liv planlagt lidt af det, der skal ske i løbet af de fire dage. Wooow siger jeg bare, det er helt sikkert a first!

Well der er reserveret bord her:
  • Inamo Restaurant Det er ren oplevelsesøkonomi og skal da prøves for det lyder skægt.
  • Tamarind Restaurant Indisk restaurant med en Michelinstjerne i bagagen og meget rimelige frokostpriser.
Så skal jeg selvfølgeligt også på Prêt a manger, som man kan finde overalt i London. Lækkert og frisklavet - sandwich, salater, suppe, yoghurt, kaffe, juice osv.

Turen går nok også til Broadway Market, hvor jeg vil kigge efter fedt genbrugstøj, tøj og kunst fra unge designere/kunstnere samt spise masser lækkert mad fra hele verden.

Jeg har været heldig og vundet billetter til Itunes festival i Camden, så skal self derud - ikke kun pga. koncerten, men fordi Camden er et must, og jeg har min kæreste med og jeg tror han vil synes, det er et herligt sted.

Hmm ellers vil jeg udnytte, at jeg bor i London og forsøge at skaffe publikumsbilletter til The Graham Norton Show, som bli'r optaget til efteråret. Det kan man gøre her.

Min kæreste og jeg skal bo på hotel, men hvis jeg skulle derover med mine damer, ville jeg enten bo hvor vi plejer (Piccadilly Hostel) eller på London Holland Park, som ser ud til at være det mest idyllisk placerede hostel ever. Det ligger inde i Holland Park som er en park i Fulham - et rigtig fedt kvarter btw.

Det blev lige en rodet blanding af London stuff - hyg med det.

2 kommentarer:

  1. Hej Le Git!
    Herude fra cyberspace vil jeg som den første - tror jeg - stille dig et spørgsmål. Nu er det sådan, at jeg skal til London med nogle girl friends til september. Kan du anbefale et godt gå-i-byen sted? Jeg har kun være i London én gang før, så har ikke det store kendskab til stedet. Forresten - fantastisk blog - 6 stjerner af de store slags herfra.
    Mvh Eva

    SvarSlet
  2. Hej Eva
    Allerførst TAK for de seks STORE stjerner. Nu skal du høre: jeg er ikke så opdateret på da happenings places, men vil begynde at kortlægge Londons barer, disko-daskos og hvad de unge ellers kalder det lige med det vuns, og så har jeg en Gå-i-byen-guide klar til september:-)

    SvarSlet