26.10.2010

God eftermiddag fra Ze Zwillight Zone.

Jeg sværger. De følgende billeder er taget helt uden hensyn til, at der skulle fortælles en historie i forbindelse med dem. Det er faktisk tilfældet med 99,99% af billederne her på gitting..., at de er taget, fordi der var noget herre hylt, spændende, uinteressant at fotografere. Det ender bare altid med (ganske ufrivilligt that is), at der er en KANON historie, der kan knyttes til dem. Lad os tage de følgende billeder som eksempel. Det var i fredags. Vi var skuffede over ikke at være blevet lukket ind på Heaven. Tror måske Maria ville "lighten the mood", så hun foreslog at vi tog nogle billeder af de ikoniske røde telefonbokse, for dem havde vi da vist ikke fået fotograferet endnu. Ja altså, det gi'r vel sig selv, at Le Git var med på den idé - sjov&ballade - fun&games. Da jeg ser billederne igennem i går slår det mig så, at der jo fortælles en meget smuk historie via de tre billeder herunder: En historie om de overraskelser, glæder, sorger og udfordringer, vi alle som mennesker konfronteres og forlystes med i løbet af vor korte tid på jord. Jeg vil lade billederne tale for sig selv...blot understøttet af mine kommentarer som en hjælp til de, der ikke var så gode til billedeanalyse i gym.

"Hey! En ikonisk-rød-London-telefonboks. Lad mig lige se, hvad sådan en kan", siger Maria [bemærk her, at boksen er tom. Bemærk også, at Maria ÅBNER døren]. "Der kan åbnes ind til den, når man hiver i døråbneren", tænker Maria alt imens hun åbner døren.
Le Git er inde i boksen. Hun kigger op mod nattehimlen, mens hun tænker: "hvor er det bare spændende at stå i denne ikoniske-røde-London-telefon-boks sådan en fredag aften og blive fotograferet" [bemærk venligst, at Maria ikke længere er at se. Bemærk også at døren nu er lukket. Hvor er Maria?]
"Shit. Lad mig komme ud af denne ikoniske-røde-London-telefonboks i en hedehulehelvedsfart, men lad mig for Guds skyld se lidt chik ud imens. Nå det kunne ikke lade sig gøre. Nå men så lad mig have psykoøjne istedet for", fornemmes det at Le Git tænker [bemærk, at Maria stadigt ikke er se - var det Maria, der skræmte Le Git ud af boksen? Er det Le Git selv, der er tosset i låget? Er du skræmt fra vid og sans nu?

Analysér af sted min ven!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar