05.12.2010

En guide til Nytår - en Nytårsguide.

Nu er jeg de sidste par dage blevet bombarderet med mails, telefonopkald, ja folk har sågar stoppet mig på gaden, og de har alle været ude efter en ting: En Nytårsguide ala Le Git. Jeg kan jo godt forstå dem, for det er da tit, Nytårsaften bli'r sådan lidt løjerlig...og ikke altid på den gode måde. Jeg er jo en meget servicerende blogger - ja det var jeg faktisk før end, at jeg rent faktisk blev blogger - så har gennem de sidste fem år arbejdet på at kreere den perfekte nytårsaften. Jeg er nu kommet til det sted i mit liv, hvor jeg tør ytre ordene: "Jeg har fundet de helt rigtige ingredienser til at skabe en magisk nytårsaften". Ingredienserne er simple, og de fleste kan man lave selv, dog kan jeg ikke understrege nok, at det er vigtigt ikke at gå for meget OTT. Jeg har selv haft (har) svært ved at balancere på den fine linje mellem at være en festlig & frisk nytårspige og så en overgearet & crazy partymama. Det var lige et par alvorsord - nu til det sjove.

En vigtig ingrediens er efter min mening en rigtig flot Nytårskjole, som bliver jazzet op med alverdens gejl. Jeg vil nu gennemgå fire forskellige nytårsaftener, for at illustrere:
2005/2006. Det er ikke lige til at se det, men det var faktisk det sidste år i Le Gits liv, hun brugte en knælang nederdel...og her taler vi ikke kun Nytårsaften, nahaj! Jeg har sagt farvel til den knælange i alle livets forhold og går nu udelukkende i lårkort. Det er en vigtig ingrediens: ikke for lange nederdele Nytårsaften. En anden vigtig ingrediens, som for første gang blev tilføjet mine Nytårsaftener i 2005/2006, er hjemmelavet Nytårsgejl. Jeg havde lavet de fine "Godt" "Nytår"s briller, "Nytår"s-chokeren, Den blonde/ternede/politi/Nytårshat samt "Godt/Nytår"s-mimehandskerne. Alt det gejl gjorde bestemt aftenen meget magisk. Ingrediens 1 & 2: korte nederdele & Nytårsgejl (gerne hjemmelavet).


Nytårsaften 2007/2008. Igen havde jeg gejlet mig op med hjemmelavet lækkerier - dette år et stjernepandebånd, en rigtig fin farvel/goddag til det forgangne/det nye år, hvis jeg selv skal sige det. Det var også denne Nytårsaften, at "Slutty New Year" for alvor blev cementeret. Ja, det er sandt, vi var alle gået over til den lårkorte i 2006/2007, men det var først i 2007/2008, at vi valgte at slippe pigerne løs og fejerede nytåret ved alle at være rihihimelige slutty. Det har vi gjort lige siden, og jeg siger dig: DET VIRKER BARE! Altså, meget vigtig ingrediens nr. 3: Sluttyness.


Stadigt 2007/2008. Sjofle hagesmække med frække sange bagpå er jo et MUST Nytårsaften. Jeg besluttede mig for selv at lave dem, og det var et hit - der var patter & dillere for alle pengene og nogle meget (på grænsen til det ubehagelige) frække sange, som jeg havde fundet på da interweb. Altså ingrediens nr. 4: Sjofle hagesmække med frække sange. Så er der også lige ingrediens nr. 5: musik fra 80'erne og 90'erne - ikke noget af det nymodens pjat. Vi taler musik, du kan skråle med på og som går lige i dansebenene.


2008/2009. Endnu en ret så god ingrediens,  og det må da vist blive ingrediens nr. 6: masker. Masser af masker. Du kan ikke have for mange - kun for lidt.


Ingrediens nr. 7: festlige indslag. Her er det sidste Nytårsaften, altså 2009/2010, hvor damerne blev introduceret til et lille lækkert spil, jeg havde kreeret. Det er lidt svært at forklare spillets regler, men min anbefaling er, at du sætter dig ned og laver dit eget spil. Nogle keyelementer er: det skal gerne indeholde nogle ubehagelige udfordringer, det må gerne være lidt lummert, og hvis det er politisk ukorrekt, jamen så garanterer jeg, det bli'r en succes.


 Ingrediens nr. 8 og den allersidste. Yderst vigtig - faktisk nok den vigtigste ingrediens. Nogle festlige og sjove damer, som ikke er bange for at gå med på de festlige indslag, du har kreeret.

Så er der vist bare tilbage at sige: Enjoy den bedste Nytårsaften i dit liv (for det bli'r den helt sikkert, hvis du tager de ingredienser, jeg lige har præsenteret for dig, ryster dem godt sammen og så selvfølgeligt tilsætter lidt af dit eget juice).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar