04.12.2010

Ræven i Blåvand.

"Hvad er det for et billede?" Ej NU rabler det da helt for Le Git? "Nææ Nej Hov Hov da, det er da en bette Ræv det der". Ja du tænker nok noget i den retning ikke? Men hvis du vil vide, hvad Ræven her er for en størrelse, og hvorfor han får lov at være det første, du ser på gitting i dag, ja så er du nødt til at læse med her:
Lavede altså også andre spændende ting end at sidde og kigge forelsket på Liva, da jeg var hjemme i Danmark i sidste uge. Var nemlig også i sommerhus med the gals. Det er ved at være en tradition, at vi indtager Dybdalernes sommerhus en eller to gang i løbet af vinteren. Man kan se det som en form for overgangsritual, hvor vi vasker og koger sommerens positivitet og glæde væk og indstiller os på, at nu er det altså vinter. Bum basta bum. Når jeg siger vasker og koger, så skal det forstås bogstavligt, for vi tilbragte faktisk hele weekenden i jacuzzien og saunaen...og så blev det da også til en enkelt eller tre ture ud i sneen, hvor vi rullede rundt og Lolo fik forfrysninger i sine små fusselanker...brrr det var koldt men lækkert...måske der er en gammel, slattenhudet vinterbader gemt i Le Git? Kunne ihvertfald rigtig godt li' sne/jacuzzi-kombien, og hvis jeg kunne få det lige som jeg vil ha' det, ja så ville jeg nok rende i pendulfart mellem de to as we speak (eller du ved as I write...). 

En anden tradition, som godt nok er in the making...AH er lige nødt til at sige noget andet inden jeg fortsætter min snak om den anden tradition. Det jeg lige skal have sagt er: ÆLSKER du ikke min frække leg med det danske sprog? Det der med, at jeg liiige slår over i engelsk midt i en sætning...og så tilbage til dansk. Hva'? Det er da herrenice - ha' så gjorde jeg det igen hva'...jeg er en ung(ish) fløs, der gør hvad det passer mig. Sprogrebellen Le Git kalder de mig...Enough (hehe igen der) med mine strøtanker. Tilbage til den anden tradition, som var in the making. Det er designet af mine indlæg - altså det er jo ved at være en tradition, at jeg først skriver et eller andet mere eller mindre interessant og så poster en røvfuld billeder, som jeg komme med vittige kommentarer til. Og den tradition har jeg ingen intentioner om at bryde. Ergo:

Lolo og jeg på vej ind efter en rulletur i sneen. Lolo - du ser lidt klam ud...lidt som om du griner fjoget...det må du lige arbejde på, for jeg kan jo ikke have sådan nogle ulækre billeder på bloggen. Og hvad mig angår - ja så ligner det, at jeg alt imens jeg gnækker højlydt er lige ved at sætte bisserne i dit bette hovede Lolo. 

Der blev drukket masser af glögg og æblejuice inde i saunaen. Totalt off the hook party insanity at drikke VARMT glögg inde i en HOT HOT sauna. Men sådan nogle crazy partypiger er vi altså bare lissom.

Provianten & Linda. Lyder lidt som på titlen på et kostumedrama - lige noget for Lindapigen. Hun kan nemlig rigtig godt li' sådan nogle kostumedrama-film. Og så er hun også kanon go' til at skifte dæk på en bil...mere om det en anden go' gang, vil bare lige give dig lidt ord med på vejen - du ved en art cliffhanger: dyster-sne-fyldt nat, fire-veninder-in-the-middle-of-nowhere-aka-Billum, punktering. Dada da daaammm.

Turen til Blåvand gik btw rigtig godt. Tak fordi du spurgte. Se Lolo, vi kørte uden problemer over Koldingbakkerne. Ingen 4-time-lange-køer denne gang. Ooog dog. Har muligvis kørt med fladt dæk. Men da billedet blev taget var vi lykkeligt uvidende om det.

Der var en, der skulle tisse rigtig meget, fordi vedkommende havde drukket en øl for meget i bilen på vej mod Blåvand. "At de gider", sagde mor-Birthe om visse menneskers øl-indtag. Men det gider vi altså, mor-Birthe.
Det var heldigt, at vi havde et tisse-stop, for så kunne jeg se de her to flotte og lidet utvetydige skilte. 'Rasteplads, ej losseplads'. 'LUDER CASTLE, ej landkort'.

Menuen: Pizza, aubergine-gratin, Tabuleeeehhhh. Altsammen med en ret kraftig bismag af sæbe. Yup, dumme tyskere, der åbenbart vasker op ved at påsmøre store mængder sæbe så stakkels danske piger må spise sæbemad. Lolo - du er btw hot- hot-pift-pift-herrelækker her. Meget blogværdigt.



Og nu tilbage til Ræven. Husker du ham? Historien om Ræven er, at han altid lige kommer og kigger til os, når vi er i sommerhus. Den er så sikker som ammen i kirken, at en af os får et chokchiroc, når hun opdager, at han står på terrassen og kigger ind på os. Det var bare det. Og så vil jeg lige sige, at det slet ikke er slut med sommerhus-historier. Slet slet ikke. Så stay tuned.

1 kommentar:

  1. Kommer der snart mere info angående det punkterede dæk? Vi er jo nogen er der venter spændt!

    SvarSlet